2021-06-17
Viedenský dopravný podnik prvýkrát testuje kĺbový elektrobus. Na troch pravidelných linkách bude voziť cestujúcich do 22. júna. V bežnej prevádzke by sa kĺbové elektrobusy mali objaviť približne do desiatich rokov, Wiener Linien ale očakáva zvýšenie dojazdu.
Po prvej pätici elektrobusov so štandardnou dĺžkou 12 metrov začal viedenský dopravný podnik Wiener Linien testovať v prevádzke s cestujúcimi aj prvý kĺbový elektrobus. Osemnásťmetrový eCitaro značky Mercedes-Benz vyšiel do ulíc 10.júna a postupne sa objavuje južne od centra na pravidelných linkách 14A, 15A a 66A. Na každej z liniek má jazdiť tri pracovné dni, vždy približne od 7:00 do 16:00 hod. Posledný výjazd plánuje Wiener Linien na 22.júna.
"Všetky naše vozidlá musia vyhovovať enormným nárokom. Bez ohľadu na druh pohonu sa musia bezproblémovo vysporiadať s krátkymi rozostupmi medzi zastávkami, krátkymi intervalmi, intenzívnou výmenou pasažierov a celodennou prevádzkou," uviedol pri začatí testovania riaditeľ dopravného podniku Günter Steinbauer. Kĺbové autobusy tvoria viac ako polovicu vozového parku Wiener Linien a pri prechode na bezemisnú prevádzku teda hrajú kľúčovú úlohu. "Aby sme mohli viac ako 400 našich autobusov kompletne previesť na bezemisné pohony, musia výrobcovia ponúknuť to najlepšie. Veľa priestoru pre zlepšenie vidíme predovšetkým v dojazde. Ak by sme našu flotilu obmenili okamžite, potrebovali by sme ďalších 273 autobusov, a to nie je hospodárne ani ekologické," vysvetlil pohľad dopravného podniku riaditeľ Steinbauer.
Wiener Linien plánuje do roku 2027 na základe výberových konaní nasadiť do prevádzky 62 štandardných elektrobusov a 10 vozidiel na vodíkový pohon, k nim pribudne aj desiatka elektrominibusov. Prvé bezemisné kĺbové autobusy majú podľa dopravného podniku nasledovať až v neskorších rokoch. Autobusy Wiener Linien ročne najazdia takmer 40 miliónov kilometrov, dopĺňa správa podniku.
Zdroj: com Preberať obsah stránky je možné len so súhlasom redakcie. Všetky práva vyhradené.