Počet objednávok v internetových obchodoch sa v posledných rokoch zvyšuje. Obyvatelia Viedne si za rok objednali približne 96 miliónov balíkov a počet objednávok rastie rýchlejšie ako predtým, a to aj napriek pandémii. Spolu s tým sa v uliciach objavuje čoraz viac kuriérskych dodávok, ktoré prispievajú k zhusteniu dopravy v mestách.
Viedenský dopravný podnik si preto položil otázku, či by bolo možné využívať cestujúcich vo verejnej doprave, konkrétne v električkách, ako kuriérov. Výhodou je rozsiahla existujúca sieť spojov s priemerným počtom pol milióna cestujúcich denne. Ide o to, aby sa táto mobilita mohla optimálne kombinovať s ekologickým doručovaním balíkov. Odhaduje sa, že osobní kuriéri by mohli ušetriť približne 20 % skleníkových plynov, ktoré vznikajú pri doručovaní balíkov.
Konkrétne by cestujúci kuriéri mohli v budúcnosti používať aplikáciu, ktorá by analyzovala ich pravidelné cesty verejnou dopravou a následne im odporučila balíky, ktoré potrebujú prepraviť presne po týchto trasách. Úložné boxy na autobusových zastávkach by sa dali jednoducho otvárať a zatvárať pomocou QR kódov. Pred realizáciou tejto inovatívnej myšlienky však Viedeň musí posúdiť viacero otázok, od konkrétneho umiestnenia skladovacích boxov cez maximálnu veľkosť balíkov alebo obmedzenia v čase dopravnej špičky až po systém stimulov.
Dopravný podnik Wiener Linien a výskumný inštitút Fraunhofer Austria preto začali štúdiu uskutočniteľnosti, ktorá potrvá do marca budúceho roka. "Predtým, ako tento projekt otestujeme vo väčšej pilotnej prevádzke, chceme od našich cestujúcich zistiť, či a za akých podmienok by boli ochotní prepravovať balíky na svojich cestách. Napokon, cestujúci sú jadrom tohto projektu na ochranu klímy," povedala generálna riaditeľka spoločnosti Wiener Linien Alexandra Reinagl.
Zdroj: com Preberať obsah stránky je možné len so súhlasom redakcie. Všetky práva vyhradené.
Viete že...
... v Bregenzerwalde žije viac kráv ako ľudí? Zatiaľ čo v 22 obciach žije 30.000 obyvateľov, kráv je až 35.000.