2016-05-05
Na piaty ročník pretekov veteránov Bodensee Klassik vysiela ŠKODA AUTO dvojicu atraktívnych automobilov zo zbierok ŠKODA Múzea. Na trasu dlhú 630 km sa vydá ŠKODA 440 Spartak a športovo upravená ŠKODA 1000 MB Rally. Štart aj cieľ pre 180 posádok je v rakúskom meste Bregenz na brehu Bodamského jazera.
(c) ŠKODA
„Rally historických automobilov prinášajú účastníkom poriadnu dávku emócií. V prípade Bodensee Klassik sú umocnené nádhernou krajinou s výrazne meniacimi sa pasážami. Pre tento ročník sme zvolili automobily, ktoré potešia publikum, ale zároveň pomôžu našim posádkam k čo možno najlepším výsledkom aj v náročných horských úsekoch,“ hovorí Michal Velebný, koordinátor reštaurátorskej dielne ŠKODA Múzea.
Bodensee Klassik odštartuje tento rok už po piatykrát, a to od 5. do 7. mája. Vďaka atraktívnej lokalite a kvalitnej organizácii sa táto súťaž veľmi rýchlo etablovala medzi najlepšie veteránske rally prvej polovice roka. Tohtoročný ročník je s trasou 630 kilometrov o 80 km dlhší ako vlani a posádky si túto porciu dosýta užijú v rámci troch etáp. Tie ich prevedú nielen malebným okolím Bodamského jazera, ale aj náročnými horskými stúpaniami v rakúskych Alpách. Rally štartuje v centre mesta Bregenz vo štvrtok 5. mája o 14:00 hod., cieľ je naplánovaný v tom istom meste na sobotu 7. mája v podvečer.
Oba mladoboleslavské automobily spája športový charakter. ŠKODA 440 Spartak z roku 1957 bola totiž zrenovovaná do podoby, v ktorej sa tento model zúčastnil v druhej polovici päťdesiatych rokov minulého storočia súťaží. Na prednej časti tak nechýba prostredný prídavný svetlomet. Jeho divácku atraktivitu zvyšuje aj fakt, že sa na Bodensee Klassik predstaví prvýkrát. Do flotily automobilov, reprezentujúcich históriu značky ŠKODA, bol zaradený po starostlivej renovácii pred dvoma rokmi. K jeho pohonu slúži štvorvalcový motor s objemom 1 083 cm3 s výkonom 40 koní, cez štvorstupňovú prevodovku sú poháňané zadné kolesá.
ŠKODA 1000 MB Rallye z roku 1967 už prostredie tejto rally pozná vďaka svojmu vlaňajšiemu štartu. Aj tento rok poteší publikum charakteristickým športovým prejavom, ktorý pripomenie úspechy v náročných diaľkových pretekoch, ako rally Panama-Aljaška alebo Londýn-Mexiko. K pohonu automobilu, ktorý bol športovo upravený na začiatku 90. rokov, slúži vzadu uložený štvorvalec s objemom 1,3 litra s výkonom 90 koní, vďaka ktorému môže „Embéčka“ uháňať rýchlosťou až 170 km/h.
Spracoval: Dana Illéšová Preberať obsah stránky je možné len so súhlasom redakcie. Všetky práva vyhradené.
Viete že...
Viedeň má jedno z najvyšších čísel počtu samovrážd na svete.